yang02.com

English/日本語


加速した|Accelerated

縦長な展示空間の最上部から、ヴェイパーウェイヴ(1990年代の文化を反映した音楽や映像の動向)において記号的要素である古いPC、ブラウン管モニター、石膏像を落下させる。加速したオブジェクトは床に叩きつけられ、その破片が空間に散在する。背後には、落下し加速したスプレー式塗料の軌跡が描かれている。立ち入ることができない(人間不在の)空間では、失われた未来の亡霊が取り憑いているかのように、いくつかの家電製品が作動し、照明が明滅し、モニターには、大破するオブジェのスローモーション映像や、加速主義に関連するキーワードで検索しランダムに選択されたYoutube動画が再生され続ける。思想家のフレドリック・ジェイムソンが「資本主義の終焉よりも世界の終焉を想像する方が簡単だ」と言ったように、加速する現世(=資本主義)の終焉を比喩的な空間として描いた。

An old PC, a CRT monitor, and a plaster statue, which are symbolic elements in the Vaporwave, are dropped from the top of the vertical exhibition space.The accelerated objects hit the floor, and their fragments are scattered in the space. In the background, the trace of falling and accelerated spray paint is drawn. In the human-less space, as if haunted by the ghosts of a lost future, some household appliances are activated, lights flicker, and on the monitor, a slow-motion video of the wrecking object and Youtube videos randomly selected by searching for keywords related to Accelerationism keep playing. As the thinker Fredric Jameson said, "It is easier to imagine the end of the world than the end of capitalism," I illustrated a metaphorical space for the end of the accelerating present society i.e., capitalism.





Photo by Yosuke Ohtake


Related Exhibitions